Cloudflare en Hugging Face werken samen om geoptimaliseerde modellen uit te voeren op het wereldwijde netwerk van Cloudflare

Hugging Face, de leider op het gebied van open source AI, gaat geoptimaliseerde Generative AI-modellen aanbieden om te draaien op Cloudflare's nieuwe AI-inferentieplatform

San Francisco, CA, September 27, 2023Cloudflare, Inc. (NYSE: NET), het toonaangevende connectiviteitscloudbedrijf, heeft vandaag een samenwerking aangekondigd met Hugging Face, het toonaangevende open platform voor AI-bouwers, om het gebruik van de beste open AI-modellen toegankelijker en betaalbaarder te maken voor ontwikkelaars. Cloudflare wordt de eerste serverloze GPU voorkeurspartner voor het gebruik van Hugging Face-modellen, waardoor ontwikkelaars snel en eenvoudig wereldwijd AI kunnen inzetten, zonder beheer van infrastructuur en zonder te betalen voor ongebruikte rekencapaciteit.

Generatieve AI betekent een enorme verschuiving in de manier waarop bedrijven werken en de soorten toepassingen die mogelijk zijn. Tot voor kort hadden bedrijven die hun producten wilden uitbreiden of bouwen met AI slechts twee opties: vertrouwen op propriëtaire black box-modellen die alleen beschikbaar waren via betaalde API's, of experts worden in het inzetten, beheren en schalen van open AI-modellen op een speciale infrastructuur.

"Hugging Face heeft het voor ontwikkelaars mogelijk gemaakt om de modellen te vinden die ze nodig hebben om AI-gestuurde ervaringen te bouwen. Door ontwikkelaars te verbinden met Workers AI kunnen ze deze in slechts een paar klikken inzetten", zegt Matthew Prince, CEO en medeoprichter van Cloudflare. "Nu AI een integraal onderdeel wordt van elke applicatie, zal het hebben van kant-en-klare, geoptimaliseerde modellen voor gebruik in een wereldwijde netwerkomgeving met lage latentie van cruciaal belang worden voor het leveren van hoogwaardige eindgebruikerservaringen."

"Hugging Face en Cloudflare delen allebei een diepe focus op het zo toegankelijk en betaalbaar mogelijk maken van de nieuwste AI-innovaties voor AI-bouwers", stelde Clem Delangue, CEO van Hugging Face. "We zijn verheugd om serverloze GPU-services aan te bieden in samenwerking met Cloudflare om ontwikkelaars te helpen hun AI-apps te schalen van nul naar globaal, zonder dat ze infrastructuur hoeven te regelen of de toekomstige behoeften van hun applicatie hoeven te voorspellen - kies gewoon je model en zet het in."

De toonaangevende modelhub van Hugging Face, gecombineerd met het hypergedistribueerde edge-netwerk van Cloudflare, maakt het voor ontwikkelaars eenvoudiger dan ooit om betaalbaar en op schaal te bouwen met AI. Dit partnerschap stelt ontwikkelaars in staat om:

• Gebruik te maken van de beste Hugging Face-modellen, geoptimaliseerd voor Cloudflare: Hugging Face's populairste modellen worden geïntegreerd in Cloudflare's modellencatalogus en geoptimaliseerd voor Cloudflare's wereldwijde netwerk. Dit brengt AI-inferentie met de populairste modellen overal dichtbij wereldwijde gebruikers voor een snelle, krachtige eindgebruikerservaring.
  • Gebruik Workers AI in één klik van Hugging Face: Cloudflare wordt de eerste serverloze GPU-partner voor het inzetten van Hugging Face-modellen, zodat ontwikkelaars zich kunnen richten op het schrijven van code, niet op het maken van infrastructuurbeslissingen of het betalen voor ongebruikte capaciteit.
  • Bouw AI zonder aanloopkosten: Met Workers AI van Cloudflare kunnen ontwikkelaars snel aan de slag op een end-to-end platform, compleet met inferentie aan de rand, een vector-database en ingebouwde waarneembaarheid. Organisaties hoeven niet langer te concurreren om een beperkt aantal gecentraliseerde GPU's die vooraf worden gereserveerd.

Bekijk de onderstaande bronnen voor meer informatie:

Cloudflare wordt aangedreven door een van 's werelds grootste en meest verbonden netwerken en blokkeert dagelijks miljarden bedreigingen online voor haar klanten. Miljoenen organisaties vertrouwen erop - van de grootste merken tot ondernemers en kleine bedrijven tot non-profitorganisaties, humanitaire groepen en overheden over de hele wereld. Kom meer te weten over Cloudflare’s connectiviteitscloud op cloudflare.com/connectivity-cloud. Meer informatie over de nieuwste internettrends en inzichten vindt u op https://radar.cloudflare.com.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte uitspraken zoals bedoeld in Sectie 27A van de Securities Act van 1933, zoals gewijzigd, en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934, zoals gewijzigd, welke uitspraken aanzienlijke risico's en onzekerheden met zich meebrengen. In sommige gevallen kunt u toekomstgerichte verklaringen herkennen aan woorden als “kunnen”, “zullen”, “zouden moeten”, “verwachten”, “verkennen”, “plannen”, “anticiperen”, “zouden kunnen”, “voornemen”, “doel”, “project”, “overwegen”, “geloven”, “schatten”, “voorspellen”, “potentieel” of “doorgaan” of de negatieve equivalenten van deze woorden, of andere soortgelijke termen of uitdrukkingen die Cloudflare's verwachtingen, strategie, plannen of bedoelingen betreffen. Niet alle toekomstgerichte uitspraken bevatten echter deze identificerende woorden. Toekomstgerichte verklaringen uitgedrukt of geïmpliceerd in dit persbericht omvatten, maar zijn niet beperkt tot, verklaringen met betrekking tot de mogelijkheden en effectiviteit van Hyperdrive, Cloudflare Workers en de andere producten en technologie van Cloudflare, de voordelen voor Cloudflare's klanten van het gebruik van Hyperdrive, Cloudflare Workers en Cloudflare's andere producten en technologie, het moment waarop Hyperdrive of een van de gerelateerde functies algemeen beschikbaar zal zijn voor alle huidige en potentiële klanten van Cloudflare, Cloudflare's technologische ontwikkeling, toekomstige activiteiten, groei, initiatieven of strategieën, en opmerkingen van Cloudflare's CEO en anderen. Daadwerkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van die vermeld of geïmpliceerd in toekomstgerichte verklaringen door een aantal factoren, waaronder maar niet beperkt tot risico's die worden beschreven in Cloudflare's filings bij de Securities and Exchange Commission (SEC), waaronder Cloudflare's Quarterly Report on Form 10-Q ingediend op 3 augustus 2023, evenals andere filings die Cloudflare van tijd tot tijd kan doen bij de SEC.

© 2023 Cloudflare Inc. Alle rechten voorbehouden. Cloudflare, het Cloudflare-logo en andere Cloudflare-merken zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Cloudflare, Inc. in de VS en andere rechtsgebieden. Alle andere merken en namen waarnaar in dit document wordt verwezen, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.