Cloudflare Firewall for AI helpt AI-toepassingen beveiligen, op schaal en gratis

Nieuwe maatregelen beveiligen organisaties – standaard – tegen pogingen tot aanvallen, misbruik en geknoei nu ze steeds meer vertrouwen op AI-modellen

San Francisco, Californië, 4 maart 2024Cloudflare, Inc. (NYSE: NET), het toonaangevende connectiviteitscloudbedrijf, kondigde vandaag de ontwikkeling aan van Firewall for AI, een nieuwe beschermingslaag die misbruik en aanvallen zal identificeren voordat ze Large Language Models (LLM's) bereiken en ermee knoeien, een type AI-toepassing dat menselijke taal en andere soorten complexe gegevens interpreteert. Gesteund door de kracht van Cloudflare's wereldwijde netwerk, een van de grootste ter wereld, zal Firewall for AI Cloudflare positioneren als een van de enige beveiligingsproviders die voorbereid is om de volgende golf van aanvallen in de AI-revolutie te bestrijden – die gericht zijn op de functionaliteit, kritieke gegevens en bedrijfsgeheimen van LLM's.

Uit een recent onderzoek bleek dat slechts een op de vier leidinggevenden op C-suite niveau het vertrouwen heeft dat hun organisaties goed voorbereid zijn om AI-risico's aan te pakken. Als het gaat om het beschermen van LLM's, kan het een enorme uitdaging zijn om vanaf het begin adequate beveiligingssystemen in te bouwen, omdat het bijna onmogelijk is om gebruikersinteracties te beperken en deze modellen niet van tevoren vastliggen – ze kunnen bijvoorbeeld verschillende outputs genereren, zelfs als ze dezelfde input krijgen. Als gevolg hiervan worden LLM's een weerloos pad voor bedreigingsactoren, waardoor organisaties kwetsbaar worden voor geknoei met modellen, aanvallen en misbruik.

"Als er nieuwe soorten toepassingen opduiken, volgen er snel nieuwe soorten bedreigingen. Dat is niet anders voor AI-gebaseerde toepassingen", zegt Matthew Prince, medeoprichter en CEO bij Cloudflare. "Met Cloudflare's Firewall for AI helpen we beveiliging vanaf het begin in te bouwen in het AI-landschap. We zullen een van de allereerste schilden voor AI-modellen bieden waarmee bedrijven hun voordeel kunnen doen met de mogelijkheden die de technologie biedt, terwijl ze er tegelijkertijd voor zorgen dat ze beschermd zijn."

Met Cloudflare's Firewall for AI kunnen beveiligingsteams hun LLM-applicaties beschermen tegen mogelijke kwetsbaarheden die als wapen kunnen worden ingezet tegen AI-modellen. Cloudflare zal klanten in staat stellen om:

• Nieuwe bedreigingen snel te detecteren: Firewall for AI kan worden ingezet voor elke LLM die draait op Cloudflare's Workers AI. Door prompts van een gebruiker te scannen en te evalueren, kunnen pogingen om een model te misbruiken en gegevens te extraheren beter worden geïdentificeerd.
  • Blokkeer bedreigingen automatisch, zonder menselijke interventie: Firewall for AI is gebouwd bovenop het wereldwijde netwerk van Cloudflare en zal dicht bij de eindgebruiker worden ingezet, waardoor modellen vrijwel onmiddellijk kunnen worden beschermd tegen misbruik.
  • Implementeer veiligheid by default, gratis: elke klant die een LLM draait op Cloudflare's Workers AI kan gratis worden beschermd door Firewall for AI, om groeiende problemen zoals prompt injection en datalekken te helpen voorkomen.

Gartner® stelt: "Je kunt een GenAI-applicatie niet geïsoleerd beveiligen.Begin altijd met een solide basis van cloudbeveiliging, gegevensbeveiliging en applicatiebeveiliging, voordat je GenAI-specifieke beveiligingsmaatregelen gaat plannen en inzetten." Cloudflare Firewall for AI voegt extra lagen toe aan het bestaande uitgebreide beveiligingsplatform en voorkomt daarmee de bedreigingen van opkomende technologie.

Bekijk de onderstaande bronnen voor meer informatie:

Bron: "Generative AI Adoption: Top Security Threats, Risks and Mitigations", Gartner, Dennis Xu, Kevin Schmidt, 17 januari 2024

Cloudflare wordt aangedreven door een van ’s werelds grootste en meest verbonden netwerken en blokkeert dagelijks miljarden bedreigingen online voor haar klanten. Miljoenen organisaties vertrouwen erop - van de grootste merken tot ondernemers en kleine bedrijven tot non-profitorganisaties, humanitaire groepen en overheden over de hele wereld.

Kom meer te weten over Cloudflare’s connectiviteitscloud op cloudflare.com/connectivity-cloud. Meer informatie over de nieuwste internettrends en inzichten vindt u op https://radar.cloudflare.com.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte uitspraken zoals bedoeld in Sectie 27A van de Securities Act van 1933, zoals gewijzigd, en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934, zoals gewijzigd, welke uitspraken aanzienlijke risico's en onzekerheden met zich meebrengen. In sommige gevallen kunt u toekomstgerichte verklaringen herkennen aan woorden als “kunnen”, “zullen”, “zouden moeten”, “verwachten”, “verkennen”, “plannen”, “anticiperen”, “zouden kunnen”, “voornemen”, “doel”, “project”, “overwegen”, “geloven”, “schatten”, “voorspellen”, “potentieel” of “doorgaan” of de negatieve equivalenten van deze woorden, of andere soortgelijke termen of uitdrukkingen die Cloudflare's verwachtingen, strategie, plannen of bedoelingen betreffen. Niet alle toekomstgerichte uitspraken bevatten echter deze identificerende woorden. Toekomstgerichte verklaringen uitgedrukt of geïmpliceerd in dit persbericht omvatten, maar zijn niet beperkt tot, verklaringen over de mogelijkheden en effectiviteit van Cloudflare Firewall voor AI en andere producttechnologie, de voordelen voor Cloudflare's klanten van het gebruik van Cloudflare Firewall voor AI en andere producttechnologie, de timing van wanneer Cloudflare Firewall voor AI of een van haar gerelateerde functies zal worden ontwikkeld en beschikbaar zal zijn in bètavorm, of algemeen beschikbaar zal zijn voor alle huidige en potentiële klanten van Cloudflare, de plannen en doelstellingen van Cloudflare voor en de timing van Cloudflare Firewall voor AI en andere producten en technologie, de technologische ontwikkeling, toekomstige activiteiten, groei, initiatieven of strategieën van Cloudflare en opmerkingen van Cloudflare CEO Matthew Prince en anderen. Daadwerkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van die vermeld of geïmpliceerd in toekomstgerichte verklaringen door een aantal factoren, waaronder maar niet beperkt tot risico's die worden beschreven in Cloudflare's filings bij de Securities and Exchange Commission (SEC), waaronder Cloudflare's Quarterly Report on Form 10-K ingediend op 21 februari 2024, evenals andere filings die Cloudflare van tijd tot tijd kan doen bij de SEC.

© 2024 Cloudflare Inc. Alle rechten voorbehouden. Cloudflare, het Cloudflare-logo en andere Cloudflare-merken zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Cloudflare, Inc. in de VS en andere rechtsgebieden. Alle andere merken en namen waarnaar in dit document wordt verwezen, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.