Cloudflare maakt elke lokale database globaal; revolutioneert databaseprestaties met Hyperdrive

Hyperdrive verandert bestaande regionale databases in wereldwijd gedistribueerde databases voor snellere toegang tot gegevens over de hele wereld

San Francisco, CA, September 28, 2023Cloudflare, Inc. (NYSE: NET), het toonaangevende connectiviteitscloudbedrijf, heeft vandaag bekendgemaakt dat Hyperdrive elke lokale database wereldwijd gaat maken. Nu kunnen ontwikkelaars eenvoudig wereldwijd gedistribueerde toepassingen bouwen op Cloudflare Workers, het serverloze developerplatform dat door meer dan een miljoen software-ontwikkelaars wordt gebruikt, zonder beperkt te worden door hun bestaande infrastructuur. Hyperdrive maakt toegang tot gegevens van over de hele wereld sneller en efficiënter, ongeacht waar de gegevens of eindgebruikers zich bevinden.

De meeste organisaties die gebruik maken van legacy cloud providers hebben meestal databases die in één regio worden gehost en die niet eenvoudig kunnen worden gerepliceerd of gemigreerd naar andere regio's. Het verplaatsen van deze databases naar nieuwe locaties in de buurt van gebruikers gaat gepaard met verstoringen van het bedrijf - het is kostbaar en tijdrovend om databases te verplaatsen terwijl het bedrijf gewoon door kan gaan. En toch moeten ontwikkelaars bij het bouwen op moderne gedistribueerde cloudplatforms, zoals Cloudflare Workers, vaak verbinding maken met deze bestaande databases die zich over de hele wereld kunnen bevinden. Verbinding maken met verafgelegen databases resulteert in een tragere ervaring voor hun gebruikers en maakt het voor teams een uitdaging om uit te breiden buiten één enkel legacy cloudgebied.

Met Hyperdrive kunnen ontwikkelaars wereldwijd gedistribueerde applicaties bouwen op Cloudflare Workers zonder de beperkingen van hun bestaande regionale database-infrastructuur. Hyperdrive slaat de populairste query's automatisch op in de cache binnen het netwerk van Cloudflare, waardoor ontwikkelaars antwoorden binnen een paar milliseconden kunnen geven, in plaats van honderden - alsof de database zich dicht bij de eindgebruiker bevindt. Een e-commercesite met een database in New York en klanten in Europa kan nu Hyperdrive en het Cloudflare-netwerk gebruiken om die database te laten functioneren alsof hij zich in Europa bevindt, vlak naast die klanten, voor een veel snellere doorlooptijd en een responsievere gebruikerservaring.

"Met Cloudflare hoeven ontwikkelaars nooit te beslissen waar hun gegevens moeten worden opgeslagen voordat ze een regel code hebben geschreven; we beschouwen alles wat met ons is gebouwd als één regio: de Aarde. Vandaag kunnen we organisaties een snellere, meer verbonden ervaring bieden om ervoor te zorgen dat ongeacht waar uw bestaande gegevens zich bevinden, deze profiteren van de snelheid en prestaties van het netwerk van Cloudflare," zegt Matthew Prince, CEO en medeoprichter van Cloudflare. "Hyperdrive vertegenwoordigt het beste deel van een connectiviteitscloud, het breidt de soorten apps uit die op Cloudflare kunnen worden gebouwd en opent de deur voor ontwikkelaars die zich voorheen opgesloten voelden in hun databases."

Cloudflare Workers is de enige wereldwijde serverless provider met dit ingebouwd in het applicatieontwikkelingsplatform. Hyperdrive werkt met de bestaande databasetools die developers vandaag de dag gebruiken en:

• Maakt database connection pooling mogelijk voor medewerkers, waardoor het opzetten van een databaseverbinding bij elke query, van een halve seconde kan worden teruggebracht tot bijna nul bij hergebruik.
  • Cachet de populairste databasequery's, wat gaat om zo'n 80-90% van de query's van webapplicaties voor gebruikers. Caching verbetert de prestaties van full-stack toepassingen aanzienlijk en vermindert vervolgens de belasting van de database en de kosten.
  • Ondersteunt een groot aantal van de populairste databaseproviderswaaronder AWS, Google Cloud, Neon en Timescale, evenals Postgres-compatibele databases zoals CockroachDB en Materialize.

Cloudflare Workers maakt deel uit van Cloudflare's wereldwijde connectiviteitscloud—een platform dat elke organisatie in staat stelt al haar mensen, apps, servers, netwerken en andere clouds overal gemakkelijk, veilig en betrouwbaar met elkaar te verbinden.

Bekijk de onderstaande bronnen voor meer informatie:

Cloudflare wordt aangedreven door een van 's werelds grootste en meest verbonden netwerken en blokkeert dagelijks miljarden bedreigingen online voor haar klanten. Miljoenen organisaties vertrouwen erop - van de grootste merken tot ondernemers en kleine bedrijven tot non-profitorganisaties, humanitaire groepen en overheden over de hele wereld. Kom meer te weten over Cloudflare’s connectiviteitscloud op cloudflare.com/connectivity-cloud. Meer informatie over de nieuwste internettrends en inzichten vindt u op https://radar.cloudflare.com.

Dit persbericht bevat toekomstgerichte uitspraken zoals bedoeld in Sectie 27A van de Securities Act van 1933, zoals gewijzigd, en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934, zoals gewijzigd, welke uitspraken aanzienlijke risico's en onzekerheden met zich meebrengen. In sommige gevallen kunt u toekomstgerichte verklaringen herkennen aan woorden als “kunnen”, “zullen”, “zouden moeten”, “verwachten”, “verkennen”, “plannen”, “anticiperen”, “zouden kunnen”, “voornemen”, “doel”, “project”, “overwegen”, “geloven”, “schatten”, “voorspellen”, “potentieel” of “doorgaan” of de negatieve equivalenten van deze woorden, of andere soortgelijke termen of uitdrukkingen die Cloudflare's verwachtingen, strategie, plannen of bedoelingen betreffen. Niet alle toekomstgerichte uitspraken bevatten echter deze identificerende woorden. Toekomstgerichte verklaringen uitgedrukt of geïmpliceerd in dit persbericht omvatten, maar zijn niet beperkt tot, verklaringen met betrekking tot de mogelijkheden en effectiviteit van Hyperdrive, Cloudflare Workers en de andere producten en technologie van Cloudflare, de voordelen voor Cloudflare's klanten van het gebruik van Hyperdrive, Cloudflare Workers en Cloudflare's andere producten en technologie, het moment waarop Hyperdrive of een van de gerelateerde functies algemeen beschikbaar zal zijn voor alle huidige en potentiële klanten van Cloudflare, Cloudflare's technologische ontwikkeling, toekomstige activiteiten, groei, initiatieven of strategieën, en opmerkingen van Cloudflare's CEO en anderen. Daadwerkelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen van die vermeld of geïmpliceerd in toekomstgerichte verklaringen door een aantal factoren, waaronder maar niet beperkt tot risico's die worden beschreven in Cloudflare's filings bij de Securities and Exchange Commission (SEC), waaronder Cloudflare's Quarterly Report on Form 10-Q ingediend op 3 augustus 2023, evenals andere filings die Cloudflare van tijd tot tijd kan doen bij de SEC.

© 2023 Cloudflare Inc. Alle rechten voorbehouden. Cloudflare, het Cloudflare-logo en andere Cloudflare-merken zijn handelsmerken en/of geregistreerde handelsmerken van Cloudflare, Inc. in de VS en andere rechtsgebieden. Alle andere merken en namen waarnaar in dit document wordt verwezen, kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.